"Το μεν ισχυρόν γενέσθαι, της φύσεως έργον. Το δε λέγειν δύνασθαι τα συμφέροντα τη πατρίδι, ψυχής ίδιον και φρονήσεως" "ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ! ΝΑ ΛΕΣ: ΕΓΩ ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΟΥ ΕΧΩ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΣΩΣΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ! ΑΝ ΔΕΝ ΣΩΘΕΙ ΕΓΩ ΦΤΑΙΩ!" Νίκος Καζαντζάκης

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ, ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ


Γιορτάζουμε σήμερα 30 Απριλίου, ημέρα μνήμης του Αγίου Ιακώβου, του Αποστόλου και αδελφού του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, ας πούμε λίγα λόγια:

Ο Άγιος Ιάκωβος, ήταν γιος του Ζεβεδαίου και της Σαλώμης και αδελφός του Αγίου και Ευαγγελιστού Ιωάννου. Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, πρωτο-συνάντησε τον Άγιο Ιάκωβο κοντά στη λίμνη της Τιβεριάδος, στο πλοίο του πατέρα του, να διορθώνει δίχτυα. Εκεί, τον κάλεσε μαζί με τον αδελφό του Άγιο Ιωάννη, αφού προηγουμένως είχε καλέσει και τα άλλα αδέλφια, τον Ανδρέα και τον Πέτρο. Ο Άγιος Ιάκωβος είχε ιδιαίτερη εκτίμηση από τον Κύριο, που σε πολλές περιπτώσεις τον έπαιρνε κοντά Του. Μάλιστα, η μητέρα των Αγίων Ιακώβου και Ιωάννη, βλέποντας αυτή την εύνοια που έδειχνε ο Κύριος στους γιους της, ζήτησε να καθίσουν τα παιδιά της δεξιά και αριστερά από το θρόνο Του, την ήμερα της Δόξας Του. Ο Κύριος μεταξύ άλλων απάντησε ότι θα έρθει καιρός που θα πιουν το ποτήρι που θα πιει Αυτός, εννοώντας, φυσικά, το Μαρτύριό Του.
Μετά την Πεντηκοστή ο Άγιος και Απόστολος Ιάκωβος κήρυξε το Ευαγγέλιο στην ευρύτερη περιοχή της Παλαιστίνης. Μεγάλο πλήθος ανθρώπων ερχόταν στη πίστη του Χριστού και άλλαζε τρόπο ζωής χάρη στο έργο του Αγίου Ιακώβου. Αυτό ενόχλησε ιδιαίτερα τους άρχοντες των Ιουδαίων, οι οποίοι, το 44 μ.Χ. τον συνέλαβαν και τον αποκεφάλισαν, ως αμνό, με διαταγή του Ηρώδου του Αγρίππα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι Άγιοι Ιάκωβος και Ιωάννης ονομάστηκαν υιοί βροντής, για τη δύναμη του κηρύγματος τους.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:

Ἦχος γ'. Θείας πίστεως.
Γόνος ἅγιος, βροντῆς ὑπάρχων, κατεβρόντησας, τὴ οἰκουμένη, τὴν τοῦ Σωτῆρος Ἰάκωβε κένωσιν, καὶ τὸ ποτήριον τούτου ἐξέπιες, μαρτυρικῶς ἐναθλήσας Ἀπόστολε, ὅθεν πάντοτε, ἐξαίτει τοὶς σὲ γεραίρουσι, πταισμάτων ἱλασμὸν καὶ μέγα ἔλεος.

Τί δεν θα ψηφίσω;


Με προβληματίζει η αναποφασιστικότητά μου για τις εκλογές. Τους τελευταίους 2 μήνες είναι η τρίτη φορά που αλλάζω γνώμη και έπεται και συνέχεια. Στις 6 Μάη μπορεί να μη ξέρω ακόμα τι θα ψηφίσω, ξέρω όμως πολύ καλά ποιους ΔΕΝ θα ψηφίσω. Μαυρίστε τα δύο μεγάλα κόμματα. Ήρθε η ώρα να πάνε σπίτι τους ή ακόμα καλύτερα σε κάποιο υγρό κελί. Διαλέξτε ένα μικρό κόμμα, κάποιο που δεν αναλώνεται σε φασιστικά-εθνικιστικά παραληρήματα. Αν αυτό είναι δύσκολο μελετήστε τις λίστες των υποψηφίων των μικρών κομμάτων και ψηφίστε το πρόσωπο και όχι την ιδεολογία.Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι, νέα πρόσωπα αξιόλογα. Είναι καιρός για ένα ηχηρό χαστούκι. Πρέπει να παραμερίσουμε προσωπικές ενοχές και φοβίες. Έχουμε υποχρέωση να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε τη χώρα, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, την παιδεία. Δεν μας ανήκει αυτός ο τόπος ανήκει στα παιδιά μας, ανήκει σε όλο τον κόσμο. Πέσαμε για δεκαετίες σαν τις ακρίδες πάνω του και τον ρημάξαμε. Τι θα λένε τα παιδιά και τα εγγόνια σου όταν κοιτάνε πίσω, τι θα σε ρωτάνε; Η ιστορία γράφεται καθημερινά από εσένα και εμένα. Στις 6 Μάη βάλε και εσύ το λιθαράκι σου να αλλάξει ρότα η ιστορία.

Ο εκβιασμός πρίν της εκλογές …


  • 0
     



 Ο εκβιασμός πρίν της εκλογές …
Γράφει ο  Κωστής Δαμαβολίτης 
 
Είναι πραγματικά απίστευτο φίλοι μου  -για ένα λογικό άνθρωπο πάντα-  το τι επιχειρήματα χρησιμοποιούν οι πολιτικοί των δύο μεγάλων κομμάτων, για να εκβιάσουν  τον λαό. Ένα από τα  πολύχρησιμοποιημένα είναι το   ΄΄ Η χώρα πρέπει να κυβερνηθεί ΄΄  και με μία αισχρή και ανήθικη κινδυνολογία παρουσιάζουν την εικόνα του χάους αν δεν ψηφιστούν τα δύο μεγάλα κόμματα, έστω κι αν έχουν κάνει λάθη , ή  μάλλον μόνο λάθη στο διάστημα που κυβέρνησαν. Αναρωτιέμαι………
λοιπόν ως πολίτης, γιατί αγωνιούν για την ακυβερνησία ? Αφού οι ίδιοι μας λένε ότι κουμάντο κάνει η τρόικα, ότι ο κ.Τόμσεν προστάζει κατάσχεση της πρώτης κατοικίας, ο κ.Ράιχεμπαχ  επιθεωρεί  όλους τους κρατικούς τομείς, όπως  και την οικονομία, και βέβαια μην ξεχάσουμε τον κ.Φούχτελ που θέλανε να διορίσουνε, στο γερμανικό κοινοβούλιο υπεύθυνο για την Ελλάδα. Γιατί λοιπόν έχουν άγχος, αφού σήμερα ακόμα το πρωί ο κ.Βενιζέλος  σε πρωινή εκπομπή κατηγόρησε τον κ.Σαμαρά ότι δεν πρέπει να κάνει εξαγγελίες στο οικονομικό πρόγραμμα γιατί πρέπει να περιμένουν την Τρόικα αν θα συμφωνήσει για την εφαρμογή του προγράμματος. Περνώντας όλα αυτά από το φίλτρο της λογικής κρίσης, δεν πρέπει να προβληματίζεται  κανείς  για ο αν θα μείνει ακυβέρνητη η χώρα, τουλάχιστον με το παρόν καθεστώς της εξαθλίωσης άλλα στο αν θα ανατραπεί  αυτό το κυβερνητικό καθεστώς από την πλευρά των αντιμημονιακών. Μην μας απειλούν για το χειρότερο, αυτοί που έχουν φέρει τα χειρότερα, μην απειλούν για την αδυναμία πληρωμής μισθών και συντάξεων, αλλά να μας εξηγήσουν πώς κατάφεραν να  πάρουν τα τριάντα εκατομμύρια ευρώ για προεκλογικό αγώνα και μάλιστα αναδρομικά, βάση ποσοστού που είχαν στις δόξες τους .Όποιος παρακολουθεί  της  διαφημίσεις  των κομμάτων στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο με χαρούμενα χρώματα και φωτεινά χαμόγελα , αντί να αφήνει τον εαυτό του να  πλανάτε, ας σκεφτεί ότι όλα αυτά χρηματοδοτηθήκαν από τις περικοπές εκείνων που αυτοκτόνησαν λόγω της οικονομικής εξαθλίωσης  και της ανέχειας , και εκείνων που τρώνε στα συσσίτια των δήμων και της εκκλησίας. Πρίν πάει ό καθένας από εμάς να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα, να δεί καλά της διαφημίσεις στην τηλεόραση και να σκεφτεί, ότι έχουν γίνει από τα χρήματα που έχει πληρώσει ο ίδιος ο συνταξιούχος, ο μισθωτός, και ο φορολογούμενος Έλληνας. 
Από Καρδιάς
Κωστής Δαμαβολίτης
kafeneio-gr.blogspot.com

Τα επτά κόμματα που απέκλεισε ο Άρειος Πάγος από τις εκλογές της 6ης Μαϊου και δεν θα είναι υποψήφια είναι τα εξής:


1)Εθνική Ελπίδα (Γεώργ. Παπαδόπουλος – Γιαννιτσά)
2)Π.Α.Μ.Ε. στο Γ.Ε.Σ.Ε.ΕΠ. (Θεόδ. Κυρωγιάννης)
3)Φίλοι του Ανθρώπου (Κ. Σταμούλης)
4)Ανεξάρτητη Ανανεωτική Αριστερά, Ανανεωτική Δεξιά, Ανανεωτικό ΠΑΣΟΚ, Ανανεωτική Νέα Δημοκρατία, Όχι στον Πόλεμο, Κόμμα Επιχείρηση Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη, Σώζω Ζωές, Παναγροτικό Εργατικό Κίνημα Ελλάδος (ΠΑ.Ε.Κ.Ε.) (Μ. Τζαλαζίδης).
5)Δημοβούλιο Πολιτών – (‘Αμεση) Δημοκρατία στην Πράξη (συνδυασμός ανεξάρτητων υποψηφίων) – ( Γ. Κόκκας),
6)Περιφερειακή Αστική Ανάπτυξη (Π.Α.Α.) – (Νικ. Κολίτσης, μεμονωμένος υποψήφιος) και
7)Τυραννοκτόνοι – Αθαν. Δασκαλόπουλος (μεμονωμένος υποψήφιος).

Σπουδαία νίκη στο 90’ για την Αναγέννηση Γιαννιτσών (1-2) στην Επανομή


Σημαντικό ήταν το «τρίποντο» που πήρε η ομάδα των Γιαννιτσών, το οποίο μάλιστα ήρθε στο 90' και τελευταίο λεπτό της αναμέτρησης που διεξήχθη στην Επανωμή! Μάλιστα, αυτή η νίκη ήταν η πρώτη για τα Γιαννιτσά ύστερα από τρεις ολόκληρους μήνες και μετά από 12 ματς, αφού τελευταία φορά είχαν πανηγυρίσει κόντρα στην Καλλονή στις 29 Ιανουαρίου!
Το πρώτο ημίχρονο δεν διεκδικούσε... δάφνες ποιότητας, αφού καμία από τις δύο ομάδες δεν απείλησε τις αντίπαλες εστίες με αξιώσεις. Η μόνη καλή ευκαιρία έγινε...

... από τους φιλοξενούμενους στο 41', όταν ο Παπαδόπουλος εξαπέλυσε έναν «κεραυνό», όμως ο Φιρινίδης έδιωξε σε κόρνερ.
Στο δεύτερο ημίχρονο έγινε πολύ πιο ποιοτικό παιχνίδι, με τρία γκολ και δύο δοκάρια! Μόλις στο 47' έγινε ανατροπή του Μπέκα από το Δεινόπαπα, ο διαιτητής καταλόγισε πέναλτι για τα Γιαννιτσά και ο Ιορδανίδης έκανε το 0-1.
Στο 61' θέλησαν να απαντήσουν οι γηπεδούχοι, όμως το σουτ του Κάτσε προσέκρουσε στο δοκάρι των Γιαννιτσών, αφού ο Αποστόλου «βρήκε» λίγο τη μπάλα.
Στο 70' ο Γκέσιος επιχείρησε το σουτ, όμως και πάλι η μπάλα δεν του έκανε το χατίρι, αφού χτύπησε στο αριστερό δοκάρι του Αποστόλου.
Στο 72' οι γηπεδούχοι κέρδισαν πέναλτι, αφού ο Στεφανίδης ανέτρεψε τον Γκέσιο, με τον ίδιο να αναλαμβάνει την εκτέλεση και να ισοφαρίζει σε 1-1.
Στο 90' ήρθε το σοκ για τους γηπεδούχους, αφού ο Ιορδανίδης εκτέλεσε το φάουλ, ο Σερέτης «έπιασε» την κεφαλιά και σημείωσε το τελικό 1-2 για τους φιλοξενούμενους.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΠΑΝΟΜΗΣ: Φιρινίδης, Παγώνης, Πολίτης (Μαυροματίδης 83), Καραμανλής, Κουρδάκης, Γεωργιάδης, Ναλμπάντης(45΄Δεινόπαπας), Κάτσε, Τράκις, Μπεκιάρης, Μπαλασάς (57' Γκέσιος)
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ: Αποστόλου, Χατζόγλου, Σερέτης, Νταντίδης, Ιορδανίδης, Σπαθάρας, Μπαξεβάνος, Παπαδόπουλος Θ (85' Παπαδόπουλος Γ.), Μπέκα (88' Τζεβελέκης), Καρακάσογλου (58' Στεργίδης), Στεφανίδης

πηγή:  onsports.gr

Ευχαριστήριο του Ιππικού Συλλόγου Γιαννιτσών



Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιππικού Συλλόγου Γιαννιτσών "το ΠΑΙΚΟ" ευχαριστεί θερμά το Δήμαρχο Πέλλας, την Αστυνομική Υποδιεύθυνση Γιαννιτσών, το Τμήμα Τροχαίας Γιαννιτσών, τη Δημοτική Αστυνομία, τη Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Πέλλας καθώς και όλους τους καταστηματάρχες της πόλης των Γιαννιτσών για την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση τους στο πλαίσιο της 4ης Πανελλήνιας Ιππικής Συγκέντρωσης που πραγματοποιήθηκε στα Γιαννιτσά.
πηγή: http://pelladothe.blogspot.com/

Τους γυρίζουν την πλάτη στα καφενεία.Τρέμουν οι πολιτευτές.


Παγερά αδιάφοροι παραμένουν οι ψηφοφόροι για την παρουσία των πολιτευτών που περιδιαβαίνουν τα χωριά και τους οικισμούς προς άγραν σταυρών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που συνέβη σε κεντρικό καφενείο  χωριού στον κάμπο. 
 Πολιτευτής μεγάλου κόμματος, εισέρχεται στο χώρο συνοδεία δύο στενών συνεργατών του και δίνει το χέρι του να χαιρετίσει τους θαμώνες. Αντιλαμβάνεται πως κανείς δε του δίνει σημασία και επιχειρεί να αφήσει τα φυλλάδιά του....

Τότε λαμβάνει την εξής απάντηση:
"Άσε ρε φίλε. Έχουμε τα παλιά από τις προηγούμενες εκλογές" ,"Μα είμαι καινούριος υποψήφιος" απαντά αμήχανα ο πολιτευτής."Καλά τότε έλα στις επόμενες εκλογές που θα παλιώσεις λίγο" του λέει ένας και τον στέλνει αδιάβαστο.
Η ουσία είναι πως για πρώτη φορά οι πολίτες δεν διακόπτουν την μπιρίμπα τους, δεν σηκώνονται στο ένα πόδι μόλις δουν πολιτικό, δεν σπεύδουν να τον χαιρετίσουν, δεν φωνάζουν τ'όνομά του για να το ακούσει το καφενείο και δεν του λένε να τον κεράσουν .Οι καιροί άλλαξαν και μαζί μάλλον και οι πολίτες. Εκτός αν όλα γίνονται κρυφά, στα σπίτια και όχι στα καφενεία για να μην εκτίθενται. Θα δείξει την Κυριακή.
πηγή: http://pelladothe.blogspot.com/

Αθλητικές διακρίσεις μαθητών-τριων 3ου Γυμνασίου Γιαννιτσών‏

alt
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Γιαννιτσών συγχαίρει τους μαθητές-τριες που διακρίθηκαν στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου Νομών Πέλλας, Κιλκίς, Πιερίας, Ημαθίας και Σερρών που έλαβε χώρα στο Δημοτικό Στάδιο Γιαννιτσών, το Σάββατο 28 Απριλίου 2012 και είναι οι εξής :

Σέχι Αρσίν, 2η θέση (αργυρό μετάλιο) ακόντιο, 42.02 μ.

Ανδρονικίδου Ειρήνη, 2η θέση (αργυρό μετάλιο) σφαίρα,10.48 μ.

Κυζιρίδου Μαρία, 3η θέση (χάλκινο μετάλιο)ακόντιο, 31.99 μ. 

πηγή: http://www.karatzova.com

Από κανάλι σε κανάλι


Του Θανάση Νικολαΐδη
  ΒΛΕΠΟΥΝ τις εκλογές λογιστικά και χάνονται στους λογαριασμούς. Δεν το’ δειξαν πως έχουν «ψυχή» τότε που έπρεπε για να πείσουν και τώρα τρέχουν. Από «χωρίου εις χωρίον» κι από κανάλι σε κανάλι. Και είναι «φιλόξενα» (τα κανάλια), συντηρούν τις «μάχες» και προβάλλουν τους υποψηφίους, για λόγους απλούς και…οικονομικούς. Για να επιβιώσουν κι αυτά απ’ την κρίση, γιατί μόνο με…Μενεγάκες δεν σώζεσαι. Και περνάει το παραδάκι των φορολογουμένων στα κόμματα (επιχορηγήσεις), για να γεμίσει «τηλεοπτικά» ταμεία. Τώρα, που η προεκλογική αφίσα λιγόστεψε και τα σημαιάκια δεν ρυπαίνουν πια πλατείες. ΚΑΙ, βέβαια, πριν συνεχίσουμε πάνω στον προεκλογικό πυρετό ευφάνταστων που «θα κυβερνήσουν την Ελλάδα» και επίδοξων σωτήρων που τους πλαισιώνουν, να ρίξουμε μια ματιά στην εικόνα ΟΝΝΕΔιτών και στην επιμονή τους στις…παραδόσεις. Δεν είναι η θρασεία νεολαία του παρελθόντος που ωρύονταν χτυπώντας χέρια και πόδια, στη θέα του αντιπάλου. Υπάρχει πρόοδος κι ίσως να τους φρέναραν σκοπίμως. Ωστόσο, η…παράδοση τους φέρνει σε ανοικτές πλατείες «πάνοπλούς» και «αρματωμένους». Με την ελληνική σημαία να κυματίζει σε χέρια νέων που άθελά τους εκπέμπει μια βρικολακιασμένη «εθνικοφροσύνη» και τον εθνικό μας ύμνο να κλείνει, ανίερα, την «παράσταση». Είχαν, βλέπεις, χρεωθεί την πατρίδα και τα σύμβολά της, τα χρησιμοποίησαν για δεκαετίες (ξεχασμένες) όσο «τ’ σκιαζε η φοβέρα», τα παράτησαν ξεζουμισμένα και μόνο τη σημαία και τον εθνικό μας ύμνο χρησιμοποιούν σε «εξαιρετικές στιγμές». Κι αν τα σύμβολα τα ψάξεις, πού τα βρίσκεις; Μετατοπισμένα δεξιότερα και ανάκατα με τα ναζιστικά, σε χέρια…ευέλπιδων Χρυσαυγιτών. ΜΙΛΗΣΑΜΕ για τους πολιτικούς και τα κίνητρά τους, για την πιθανότητα να συνεργαστούν μετεκλογικά κι ας πάρουμε δείγμα προεκλογικό. Το δίδυμο Χρυσοχοΐδη-Βορίδη, συγκυβερνώντων(;) και εριζόντων. Είναι εκ τους πονηρού η σπουδή του πρώτου; Θα (επι)λύσει το πρόβλημα ο δεύτερος με το τσεκουράκι στη μασχάλη; Έτσι κι αλλιώς, δεν έρχονται καλύτερες μέρες πολιτικής ανοχής και συνεργασιών και «εξ όνυχος τον λέοντα γιγνώσκεις». Αυτοί καλλιεργούν συστηματικά τη διχόνοια συντηρώντας τους φόβους μας κι εμείς το (τους) περιμένουμε. Κι αν δεις το «δίδυμο» του δήμου της Αμυγδαλέζας από κανάλι σε κανάλι, μετρήσεις την κωλυσιεργία τους για τα κοντέινερς, ακούσεις το βρισίδι του Δημάρχου και γραδάρεις τη λατρεία του για την ψήφο, βλέπεις το αύριο χειρότερο απ’ το σήμερα. ΟΣΟ τους βλέπουμε «κινητικούς» από κανάλι σε κανάλι για πάρτη μας, τόσο τους θυμόμαστε…κοιμωμένους πάνω στα προνόμιά τους, για πάρτη τους.

2η Ανθοέκθεση του Δήμου Πέλλας




Τα εγκαίνια της 2ης Ανθοέκθεσης του Δήμου Πέλλας πραγματοποίησε την Παρασκευή ο Δήμαρχος κ. Γρηγόριος Στάμκος.
Πολύχρωμα λουλούδια, φυτά, δένδρα, μυρωδικά, ποικιλίες συνθέσεων και είδη ανθοκομίας με γλάστρες και διακοσμητικά, συνθέτουν ένα πανέμορφο μωσαϊκό στο χώρο του Πολύκεντρου στα Γιαννιτσά. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν πολλές εικόνες, με χρώματα και αρώματα και να προμηθευτούν φυτά από επαγγελματίες της περιοχής σε τιμές ικανοποιητικές έως πολύ φθηνές. Η Ανθοέκθεση θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την Κυριακή 6 Μαΐου, με παράλληλες εκδηλώσεις καθημερινά και με ώρες λειτουργίας από 10.00 μέχρι 23.00. Η εκδήλωση «Παίξε volley στον πεζόδρομο» που αναβλήθηκε το Σάββατο λόγω της βροχής, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Μαΐου στις 10.30. 
πηγή: http://dhmoths.blogspot.com

Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Εορτή των Αγίων Ιάσωνος και Σωσιπάτρου, των Αποστόλων


Γιορτάζουμε σήμερα 29 Απριλίου, ημέρα μνήμης των Αγίων Ιάσωνος και Σωσιπάτρου, των Αποστόλων, ας πούμε λίγα λόγια...

Οι Άγιοι Απόστολοι Ιάσων και Σωσίπατρος ανήκουν στη χορεία των Αποστόλων του Κυρίου και κατάγονταν ο μεν Ιάσων από την Ταρσό ή τη Θεσσαλονίκη, κατά το παλαιό χειρόγραφο, όπως σημειώνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο δε Σωσίπατρος από την Αχαΐα.

Το όνομα του Ιάσων απαντά σε δύο από τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Στις Πράξεις των Αποστόλων και στην προς Ρωμαίους Επιστολή του Παύλου.

Ο Απόστολος Παύλος, μετά τους Φιλίππους, ήλθε στην Θεσσαλονίκη, όπου δίδαξε επί τρεις εβδομάδες. Η διδασκαλία του επέσυρε το μίσος των Ιουδαίων, οι οποίοι στράφηκαν εναντίον του, παρακινώντας και τους αγοραίους της πόλεως. Επειδή φιλοξενούνταν στο σπίτι του Ιάσονος, οι Ιουδαίοι τον αναζήτησαν εκεί. Δεν τον βρήκαν όμως, γι' αυτό έσυραν τον Ιάσονα και τους άλλους αδελφούς στους πολιτάρχες, δηλαδή στους δημοτικούς άρχοντες. Στην αφήγηση αυτή των Πράξεων των Αποστόλων αναφέρεται για πρώτη φορά το όνομα του Ιάσονα. Στην προς Ρωμαίους Επιστολή ο Παύλος αναφέρει τον Ιάσονα με εκείνους που απηύθυναν χαιρετισμούς στους παραλήπτες της Επιστολής.

Από την Αγία Γραφή, από την οποία έχουμε τις πρώτες πληροφορίες και συγκεκριμένα στην προς Ρωμαίους Επιστολή, ο Ιάσων και ο Σωσίπατρος χαρακτηρίζονται «συγγενεῖς» του Αποστόλου Παύλου. Ο χαρακτηρισμός αυτός δημιούργησε ορισμένα ερωτήματα. Κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι ο Παύλος και ο Ιάσων ήταν ομότεχνοι, πάντως όχι συγγενείς εξ αίματος. Εν τούτοις, όπως δέχονται οι ερευνητές, ο αναφερόμενος στις Πράξεις των Αποστόλων και στην Επιστολή είναι ένα και το αυτό πρόσωπο. «Τούτου τοῦ Ἰάσονος», λέγει ο ιερός Χρυσόστομος, «καὶ Λουκᾶς μέμνηται. Οὐ γὰρ ἁπλῶς συγγενῆν μέμνηται, εἰ μὴ καὶ τὴν εὐσέβειαν εἶεν ἑοικότως αὐτῷ». Με το ίδιο πνεύμα ομιλεί και ο Θεοφύλακτος: «Εἰ μὴ γὰρ τοιοῦτοι ἦσαν, οὐκ ἂν αὐτῶν ἐμνήσθη». Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγουν ο Θεοδώρητος Κύρου, ο Οικουμένιος και όλοι οι νεότεροι ερμηνευτές. Δέχονται δηλαδή ταυτισμό του Ιάσονος των Πράξεων και της Επιστολής.

Ο Ιάσων φαίνεται ότι διατηρούσε μικρό εργαστήριο υφαντουργίας, στο οποίο ο Παύλος βρήκε εργασία. Αυτό σημαίνει ότι ο συνεργάτης του Αποστόλου ήταν εγκατεστημένος στη Θεσσαλονίκη και ίσως μονίμως. Το Μηναίον της Εκκλησίας φέρει τον Ιάσονα Ταρσέα ως προς την καταγωγή. «Τούτων ὁ μὲν Ἰάσων Ταρσεὺς ἦν, ὃς καὶ πρῶτος ἐκεῖθεν ζωγρεῖται πρὸς τὴν εὐσέβειαν». Ίσως η άποψη αυτή σχηματίσθηκε από την φράση του Παύλου «οἱ συγγενεῖς μου» και κυρίως από παρερμηνεία σχετικής φράσεως των λεγομένων «Πράξεων τῶν Ἁγίων», έργο κατά πάσα πιθανότητα του 9ου αιώνα μ.Χ. Οι «Πράξεις τῶν Ἁγίων» αναφέρουν ότι ο Ιάσων καταστάθηκε από τον Παύλο, Επίσκοπος Ταρσού. «Ἐξ ἀρχῆς», λέγει το κείμενο των «Πράξεων τῶν Ἁγίων», «ὁμοῦ Ἰάσων τῆς Ταρσοῦ μητρόπολιν κυβερνῶν ἐμπεπίστευτο παρὰ Παύλου ὡς οἰκείαν πατρίδα». Αλλά το «οικείαν πατρίδα» δεν αναφέρεται στον Ιάσονα, αλλά στον Ταρσέα Παύλο, που εμπιστεύθηκε την πατρίδα του στον Ιάσονα. Αλλά και αν ακόμη ο Ιάσων καταγόταν από την Ταρσό, δεν θα ήταν Χριστιανός πριν από την εγκατάστασή του στη Θεσσαλονίκη. Τούτο είναι εύκολο να το ισχυρισθούμε, διότι εάν είχε γνωρίσει την χριστιανική πίστη στην Ταρσό, βρισκόμενος στην Θεσσαλονίκη έπρεπε τουλάχιστον να είχε προλειάνει το έδαφος. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο Ιάσων ζούσε στην Θεσσαλονίκη και ότι έγινε μαθητής του Αποστόλου Παύλου.

Η γνώμη του Holzner ότι ο Απόστολος Παύλος ήλθε από τους Φιλίππους στη Θεσσαλονίκη κομίζοντας Επιστολές προς τον Ιάσονα, συνηγορεί υπέρ της απόψεως εκείνης ότι ο Παύλος δεν γνώριζε τον Ιάσονα και ότι ο Ιάσων γνώρισε τον Χριστιανισμό από τον Παύλο. Ο Απόστολος Παύλος στα πρώτα χρόνια της ιεραποστολικής δράσεώς του, επισκεπτόταν καταρχήν τους Ιουδαίους και έπειτα απευθυνόταν στους Εθνικούς. Έτσι και στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι γνωστό, πρώτα επισκέφθηκε τη συναγωγή, όπου και μίλησε. Πολλοί από τους ερμηνευτές ισχυρίζονται ότι ο Ιάσων ήταν Ιουδαίος. Το όνομα Ιάσων ήταν συνηθισμένο στους Έλληνες, το έπαιρναν όμως και πολλοί Ελληνιστές Ιουδαίοι. Η πληροφορία του Δωροθέου Τύρου, ότι ο Ιάσων ήταν ένας από τους Εβδομήκοντα Μαθητές του Κυρίου έχει αποκρουσθεί.

Η δράση του Ιάσονος, αρχίζει αμέσως μετά την μεταστροφή του στον Χριστό. Φιλοξενεί τον Παύλο στο σπίτι του, προσφέρει στον δάσκαλο και στους πρώτους Χριστιανούς τη βοήθειά του, διαθέτει το ίδιο του το σπίτι για τις συνάξεις και υφίσταται διώξεις χάρη του Ευαγγελίου. Η αναζήτηση του Παύλου από τους Ιουδαίους και η σύλληψη του Ιάσονος στη Θεσσαλονίκη ήταν πράξη ανεύθυνη. Αν πράγματι οι κατηγορίες ότι ενεργούσε κατά του Καίσαρος ήταν επιβεβαιωμένες, τότε έπρεπε να γίνει έρευνα όχι από τον όχλο, αλλά από τις αρχές. Οι πολιτάρχες, ύστερα από εξέταση στην οποία υπέβαλαν τον Ιάσονα και τους αδελφούς, τους άφησαν ελεύθερους και τους διαβεβαίωσαν ότι δεν επρόκειτο να ενοχληθούν. Παρόλα αυτά, η θέση του Ιάσονος δεν έπαυσε να είναι επισφαλής.

Όλα αυτά αποτελούν προοίμιο άλλων διώξεων που επρόκειτο να υποστεί ο Ιάσων. Ο ιερός Χρυσόστομος, επαινώντας τον Απόστολο Ιάσονα, τον χαρακτηρίζει θαυμαστό: «Θαυμαστὸς ὁ ἀνὴρ εἰς κινδύνους ἑαυτὸν ἐκδοὺς καὶ ἐκπέμψας αὐτούς».

Μετά τα συμβάντα στη Θεσσαλονίκη, ο Παύλος αναχωρεί γρήγορα για την Βέροια. «Οἱ δὲ ἀδελφοὶ διὰ νυκτὸς ἐξέπεμψαν τόν τε Παῦλον καὶ Σίλαν εἰς Βέροιαν». Πρωτοστάτης για τη φυγάδευση του διδασκάλου τους ήταν ο Ιάσων, ο οποίος έμεινε στη Θεσσαλονίκη διοργανώνοντας την πρώτη Εκκλησία.

Όταν οι Απόστολοι Τιμόθεος και Σίλας πήγαν στην Κόρινθο, ο Ιάσων τους έδωσε χρήματα για τον Παύλο. Και όταν ο Απόστολος Παύλος έγραφε την προς Ρωμαίους Επιστολή, ο Ιάσων ήταν στην Κόρινθο και απηύθυνε χαιρετισμούς στους Χριστιανούς της κοινότητος της Ρώμης.

Μια παράδοση φέρει τον Απόστολο Ιάσονα Επίσκοπο της γενέτειρας του διδασκάλου του, τον δε Απόστολο Σωσίπατρο Επίσκοπο Ικονίου. Άλλη πάλι παράδοση, την οποία όμως αποκρούουν οι ερμηνευτές, θέλει τον Ιάσονα Επίσκοπο Ικονίου. Τόσο ο Ιάσων όσο και ο Σωσίπατρος ήλθαν στην Κέρκυρα, όπου ανέπτυξαν πλούσια δράση.

Και οι δύο συνεργάτες του Αποστόλου Παύλου, εξαιτίας της ιεραποστολικής τους δραστηριότητας, συκοφαντήθηκαν, συνελήφθησαν και ρίχθηκαν στη φυλακή από τον ηγεμόνα Κερκυλλίνο. Στην φυλακή μετέστρεψαν επτά ληστές στον Χριστό, οι οποίοι αργότερα μαρτύρησαν για την πίστη τους και το δεσμοφύλακα Αντώνιο. Οι δύο Απόστολοι παραδόθηκαν από τον ηγεμόνα στον έπαρχο Καπριανό, ο οποίος μην μπορώντας να τους μεταπείσει, τους έριξε στην φυλακή.

Τα βασανιστήρια που υπέστησαν από τον έπαρχο οι δύο Απόστολοι, συγκίνησαν την θυγατέρα του ηγεμόνος, Κέρκυρα, η οποία ασπάσθηκε τον Χριστιανισμό. Οι δύο Απόστολοι ρίχθηκαν σε ένα σιδερένιο καζάνι, όπου υπήρχε πίσσα και ρητίνη. Ο Ιάσων εξήλθε αβλαβής, ενώ ο Σωσίπατρος πέθανε. Από τη δοκιμασία αυτή των δύο Αποστόλων, ο ηγεμόνας μετανόησε, κατηχήθηκε, βαπτίσθηκε και μετονομάσθηκε Σεβαστιανός.

Ο Απόστολος Ιάσων, όπως αναφέρουν οι «Πράξεις τῶν Ἁγίων», έζησε μέχρι τα βαθειά γεράματα, διακονώντας την Εκκλησία της Κέρκυρας και χτίζοντας ναούς. Οι Κερκυραίοι για την προσφορά των δύο Αποστόλων, τους ευλαβούνται και προς τιμήν τους υπάρχει περικαλλής ναός, που θεωρείται ο αρχαιότερος στην πόλη.

Οι τίμιες κάρες των Αγίων Αποστόλων Ιάσονος και Σωσιπάτρου φυλάσσονται με ευλάβεια στην ιερά μονή Οσίου Λουκά Βοιωτίας.

Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!!

Απολυτίκιο:

Ἦχος δ'. Ταχὺ προκατάλαβε.

Δυὰς ἡ ὁμότροπος, τῶν Ἀποστόλων Χριστοῦ, Ἰάσων ὁ ἔνδοξος, Σωσίπατρος ὁ κλεινός, συμφώνως τιμάσθωσαν οὗτοι γὰρ δεδειγμένοι, τὸν τῆς χάριτος λόγον, ηὔγασαν ἐν Κερκύρᾳ, εὐσεβείας τὸ φέγγος, πρεσβεύοντες τῷ Κυρίῳ, ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.

Το συναξάρι επιμελείται ο συνεργάτης του agioritikovima.gr Κυριάκος Διαμαντόπουλος.

Κανε το τεστ και βρες ποιο κόμμα υποστηρίζεις.


Ένα εύκολο τεστ με μια σειρά ερωτήσεων που θα σου αποκαλύψουν σε ποιο κόμμα είσαι πλησιέστερα ιδεολογικά και πολιτικά.Μπορεί να εκπλαγείς απο τις απαντήσεις,αλλά μην το πεις σε κανέναν.Η ψήφος είναι προσωπική!
Κάνε το τεστ Εδώ

Πατριώτες…πολιτικοί; «Οι καιροί ου μενετοί»!


Του Θανάση Νικολαΐδη
  ΕΓΙΝΑΝ οι εκλογές, πήρε το κάθε (λεγόμενο κόμμα) τα ποσοστά του, ο κάθε υποψήφιος τους σταυρούς του. Κατά τις προεκλογικές του τσιρίδες έκαστος, κατά την «ιδεολογία» του έκαστο (κόμμα). Ωστόσο, παρά τις προβλέψεις των «παρασκευαστών» του εκλογικού νόμου μην αλλάξει χέρια η εξουσία, πες ότι έχουμε τους «μεγάλους» στη γωνιά να…κλαίνε, και η μοίρα να επιβάλλει συνεργασία(!;). Η ΕΝΤΟΛΗ θα περάσει από χέρια αρχηγών θυμίζοντας προχουντική περίοδο του ’65. Η αγωνιώδης αναζήτηση ψήφου εμπιστοσύνης θα κλείσει με άρνηση των πάντων κατά πάντων, η ακυβερνησία θα νανουρίζει την απραξία του Κράτους και το δημόσιο ταμείο θα περιμένει άδειο περιμένοντας τα...δανεικά. ΚΑΙ πώς να συνεργαστείς με κόμμα, αρχηγό και οπαδούς που έβριζες προεκλογικά; Και, βέβαια έπεφτε (το βρίσιμο), αφού είχαν προηγηθεί, στα μουλωχτά, του κόσμου οι απόπειρες για συνεργασίες πριν απ’ τις εκλογές, μη τους φάει έναν-έναν το σκοτάδι. Στήθηκαν γέφυρες που αποσύρθηκαν πριν τα κόμματα γίνουν…ρεζίλι κι όταν ο κύβος ερρίφθη, τα κόμματα με την «ιδεολογία» τους, καθένας στο δρόμο με τις τσιρίδες του. ΔΕΝ συνεργάστηκαν χθες, δεν θα συνεργαστούν αύριο. Δεν τους συγκίνησε η Ελλάδα που αγωνιούσε, δεν θα τους ενώσει η Ελλάδα μπροστά στον γκρεμό. Κι αν οι «κουτόφραγκοι» συνεργάζονται παραμερίζοντας τα πολιτικά τους πάθη, τα δικά μας τσακάλια επιμένουν κομματικά, ελληνικά και καθόλου…πατριωτικά, μιλώντας για σταυρούς και ποσοστά. Θα την αφήσουν ξεκρέμαστη μην ακυρωθούν τα ποσοστά που κατάφεραν με «αγώνα», μη πειραχτεί το πορτραίτο υποψηφίων, φιλοτεχνημένο προσεκτικά με χίλια χρώματα και αρώματα μη τους πάρουν χαμπάρι. ΔΕΝ είμαστε αισιόδοξοι και το ξέρουν. Και, δυστυχώς, τους περιμένουμε να τσακώνονται ανά δύο όπως οι δυο αντίπαλοι στο τάβλι και οι φανατικοί στην κερκίδα. Θα πάρουν την ψήφο μας για να συνεργαστούν, θα πετάξουν τη συνεργασία και θα κρατήσουν την ψήφο. Θα τσακωθούν σε επίπεδο (φραστικής) «ιδεολογίας» και υπουργοποιήσεων, θα αλληλοεκβιάζονται συγκυβερνώντες, θα ρίχνουν τρικλοποδιές ως γνήσιοι…έλληνες και η Ελλάδα θα τους περιμένει να τα «βρουν». Οι ξένοι θα μας απομακρύνουν το λουκούμι απ’ το στόμα χαμογελώντας, τα κόμματα θα ροκανίζουν τις επιχορηγήσεις, οι εθνοπατέρες μας θα ερευνούν για σκάνδαλα αμειβόμενοι και απολαμβάνοντας τα «δομημένα προνόμια», η Ελλάδα θα (ξανα)χλωμιάσει και το «σύστημα» θ’ αλλάξει πλευρό. ΚΑΙ οι κλέφτες, μιζαδόροι και βολεμένοι; Θα ξεραθούν στα γέλια, χωμένοι στη σκιά των συμπλεκομένων»…πατριωτών. Ωστόσο, να θυμηθούμε τον Σόλωνα: «Οι καιροί ου μενετοί».

ΠΡΟΣΕΞΕ